11 причини да хапваме повече диня през лятото

11 причини да хапваме повече диня през лятото

За добра хидратация на организма

В сезона на лятото можем да се наслаждаваме на свежи плодове и зеленчуци. Динята не е изключение. Добре изстудена, под формата на фреш, в коктейл или просто така, тя ни разхлажда, хидратира. Редовната ѝ консумация подобрява перисталтиката, дава ни повече енергия. Това са само някои от причините да я хапваме по-често през лятото, вижте още няколко.

1. Динята има високо съдържание на антиоксиданти, сред които флавоноиди, каротеноиди като ликопен и други. Благодарение на тях се неутрализират голяма част от свободните радикали и се намалява възпалението.

2. Сочната диня помага за укрепване на имунната система, тъй като е богат източник на витамин С. Също така се смята, че допринася за синтеза на антитела в тялото, тъй като е богат източник на витамин В6. В допълнение, витамин А в плода предпазва тялото от инфекции, като същевременно подпомага образуването на червени кръвни клетки.

3. Ако ежедневието ви е натоварено и ви носи повече стрес, хапвайте диня. Тя съдържа витамини и хранителни вещества в големи количества, като витамин B6. За тези хранителни вещества е известно, че помагат за облекчаване на напрежението.

4. Динята е един от най-полезните плодове за здраво сърце. Смята се, че редовната ѝ консумация спомага за понижаване на кръвното налягане и нивата на холестерола. В допълнение ликопенът може също да предотврати окислително увреждане чрез понижаване на кръвното налягане и холестерола, смятат учените.

5. Без значение дали мускулните ви болки се дължат на тренировки или напрежение, динята помага за намаляване на възпалението в мускулите и неразположенията, свързани с него. Плодът съдържа електролити и аминокиселината цитрулин, които допринасят за това да се чувстваме по-добре.

6. Динята е чудесен диуретик и благоприятства функцията на черния дроб и бъбреците.

7. Чудесна е за вашата здравословна диета. Тъй като е много богата на фибри и вода, динята спомага за елиминиране на част от токсините и излишните течности в организма. Освен това засища глада за нещо сладко.

8. Подпомага здравето на мозъка и нервната ви система. Динята ни осигурява антиоксидант, наречен холин, който допринася за движението на мускулите, учене и памет, предаване на нервни импулси, ранно развитие на мозъка и поддържане на структурата на клетъчните мембрани.

9. Подобрява кръвообращението. Динята е една от най-полезните храни за добро кръвообращение, показват редица западни изследвания. Смята се, че тя не само помага за баланса на холестерола и кръвното налягане, но допринася и за доброто състояние на кръвоносните съдове.

10. За по-здрави стави. Още едно предимство за здравето от консумацията на диня е, че предпазва ставите. Естественият пигмент, наречен бета-криптоксантин, който се съдържа в нея, спомага за намаляване на възпалението в организма, като по този начин предпазва ставите.

11. За красива кожа. Храната, която консумираме е от съществено значение за здравето и красотата на кожата ни. Витамините A, B и C, на които динята е богата, защитават и подхранват кожата, спомагат за синтеза на колаген, сочат западни изследвания.