Гневни перничани обвиняват регионалният министър Комитова в лъжа

Гневни перничани обвиняват регионалният министър Комитова в лъжа

На 15 октомври трябваше да бъде пуснато в експлоатация новото ремонтирано платно на пътя Перник – София и да започне изкърпването на старото – това бе обещанието, дадено от регионалния министър Комитова на срещата, проведена на 1 октомври при премиера Стефан Янев. На нея взеха участие и кметовете на Перник, по чиято инициатива бе организирана срещата, Станислав Владимиров, кметовете на селата Рударци, Кладница и Драгичево, чиито жители са най-потърпевши от продължаващото трети месец, положение, което пернишкият градоначалник нарече в прав текст безхаберие.

Пътуващите по направлението Владая – Перник обаче ще продължат да карат по старото неремонтирано пътно платно, осеяно с опасни дупки, без маркировка, а на места и с липсващи разделителни конуси

на един от най-натоварените пътища у нас, по който дневно минават около 30 000 автомобила.

Оказа се, че веднага след срещата при премиера, АПИ е възложила със задание на консорциум „Битулайт 2018“, който има 5-годишен договор за поддържане на маркировката на Югозападния регион, да направи маркировка на участъка. Фирмата моментално се е заела  със задачата и още на 2 октомври, маркировката на участъка от 3.4 км е била поставена. Поставянето на хоризонталната маркировка струва около 50 000 лв.

На практика от 4 октомври нямаше никаква пречка движението да бъде преместено от неремонтираното платно на ремонтираното и да започне изкърпването му. От средата на май месец няма поставени мантинели между двете платна.

Но в МРРБ очевидно не мислят за пътната безопасност и твърдят, че докато не се поставят мантинелите и пътните знаци, движението ще е двупосочно в неремчонтираното платното за Перник. От институцията твърдят още: „Агенция „Пътна инфраструктура“ търси законови възможности в най-кратък срок да възложи дейностите за поставяне на мантинелите, тъй като са над разрешените по договора за доставка и монтаж на ограничителни системи по републиканските пътища в Югозападен район, включващ областите Благоевград, Перник, Кюстендил и София“.

Оказва се още, че на 6 октомври е публикувана покана до една определена фирма, която участва в същия консорциум, чийто договор арх. Комитова обявява за нередовен, тъй като многократно е надвишена стойността му.

С  дата – 15 октомври, за две седмици това е работата, която е успяло да свърши МРРБ и АПИ по поетия ангажимент.

Публикуваните документи на сайта на АПИ показват, че прогнозната стойност за поставянето на ограничителни системи е до 990 000 лв. с ДДС. Два месеца по-рано прогнозната стойност беше 600 000 лв. От МРРБ и АПИ така и не обясниха каква е причината за оскъпяването. Твърде вероятно е това да се дължи на тройното поскъпване на цената на желязото и енергоносителите.

Така нерешаването на проблема с пътя през Владая вече струва допълнително на данъкоплатците около 400 000 лв., които на всичкото отгоре продължават да бъдат принуждавани да стоят с часове в задръствания.

Сагата с ремонта на пътя през Владая се точи от месец май. Ремонтът на пътното платно в посока София започна ден преди служебното правителство да встъпи в длъжност – на 11 май и приключи през втората половина на юли. Оттогава до 2 октомври пътят беше без маркировка, поради липса на възлагане от страна на АПИ.

Перничани са гневни и обвиняват директно  министър Комитова в лъжа. Това се вижда и в гневните им постове в социалните мрежи. В един от тях се казва: „Търпението се изчерпва не само на перничани. Потърпевши са и хиляди радомирци, кюстендилци, които с много труд и жертви изкарват прехраната си в нашата столица, а вечер бързат да се приберат и да бъдат час, два с близките си… И когато тези хора усетят, че някой се подиграва с доверието им става страшно. И този гняв някои ще го усетят много скоро!“

В друг пък се припомня: „Пътят Перник- София не просто е едно от най-натоварените трасета в страната, не просто през него преминават над 30 хил. автомобила дневно, а е и връзката на цяла Югозападна България. Ако министър Комитова и служебното правителство не бяха спрели този ремонт, то към днешна дата отдавна щяха да са приключили всички дейности, а ние да се движим по прекрасен, сигурен, европейски път. След гневната реакция на всички перничани и негодуванието на строителите из цялата страна заради спрените десетки строежи и ремонти, министър Комитова обеща мантинелите да бъдат поставени, а пътят отворен на 15.10.2021г. Това не стана, а зимата чука на вратата и снегопочистването на така реорганизираното движение ще бъде невъзможно. Поздрави от Перник и знайте, че няма да чакаме още дълго…“