Тръгва нова кампания в защита на пешеходците

Тръгва нова кампания в защита на пешеходците

Областната дирекция на МВР в Перник поде кампания „Пешеходци зад автомобила. Внимание!“, като ще си партнира с част от големите търговски обекти, съобщи пред медиите директорът на полицията старши комисар Милчо Милчев.

Той поясни, че целта е да бъде ограничен пътният травматизъм и инциденти. Разработена е табела, която да напомня на водачите да бъдат по-внимателни, когато паркират или излизат от паркингите на големите вериги магазини, защото около тях се движат пешеходци. Също така да се се обърне вниманието на движещите се пеша и да бъдат по-предпазливи.

За последните три години има 102 такива инцидента, като само четири от тях са тежки, уточни още старши комисар Милчо Милчев пред БТА. Той добави, че на територията на областта има 23 произшествия в последната година, като само един човек е пострадал. Старши комисар Милчо Милчев допълни, че повод за инициативата е точно този инцидент. Тогава възрастен човек на 87 години е бил блъснат от водач, който е маневрирал на заден ход с автомобила си.

Началникът на „Охранителна полиция“ комисар Йордан Дундаков добави, че кампанията е насочена предимно към тези гости на големите търговски обекти, които са стигнали до тях с превозните си средства, но след това са и пешеходци. „Ние работим по всички направления на превантивната дейност, но в тази част ОД на МВР – Перник е първата областна дирекция, която обръща внимание на тази превантивна дейност, защото организацията на движение на самите паркинги на големите търговски обекти е перфектна, но контролът на пътното движение, което осъществяваме, е по уличната мрежа. Тук можем да се намесим едва когато настъпи инцидент“, поясни комисар Дундаков пред БТА.

Резултатите от акцията ще бъдат отчетени в края на годината, съобщи още той.

Директорът на полицията в Перник старши комисар Милчо Милчев каза, че идеята ще бъде прехвърлена и към местната администрация. „Като надграждане на идеята ще бъде и подсигуряването на флаери, които ще бъдат разположени на касите на магазините по време на големите празници, когато има голямо струпване на хора“, обясни Милчев.