„Топлофикация Перник“ е готова за отоплителния сезон и ще го стартира с по-ниска цена и програма за отстъпки

„Топлофикация Перник“ е готова за отоплителния сезон и ще го стартира с по-ниска цена и програма за отстъпки

Инж. Борислав Борисов пред Днес и Утре

-Инж. Борисов, успяхте ли да извършите всички ремонтни дейности, предвидени в тазгодишната програма за планов ремонт?

-Тази година ремонтната програма отново включваше ремонтни дейности както на съоръжения, така и по топлопреносната мрежа. Приключихме с дейностите, които касаят предстоящия отоплителен сезон. Ние си имаме целогодишно ремонтни работи, които обаче няма да засегнат топлоподаването. Заради подземните комуникации в района на кв.“Мошино“, някои от които не са нанесени точно на картите,  ремонтните дейности по топломагистрала Север се удължиха малко, но приключихме това, което бяхме запланували. Вярвам, че в тези участъци от топломагистралата няма да имаме аварии. С ремонтите на  основните трасета се стремим през отоплителния сезон да се избегне прекъсването на топлоснабдяването на големи райони в града. Искам да припомня, че топлоснабдителната мрежа, която поддържаме в града е над 150 км. Това са магистрали, отклонения, дворни мрежи, повечето от които са по над 45 години. Ясно е, че наведнъж не може да бъде подменена цялата топлопреносна мрежа. Логично е да насочим усилията си към най-проблемните участъци и така поетапно да подменяме трасето.

– Това означава ли, че „Топлофикация Перник“ е готова за новия отоплителен сезон?

– Да, мога да кажа със сигурност, че сме готови за новия отоплителен сезон. Знаете, че през отоплителния сезон разчитаме на най-големия парогенератор- пети, за да осигурим качествено топлоподаване на нашите абонати. Той работи с основно гориво въглища, които вече сме осигурили достатъчно на склад.

– Ще има ли актуализация на условията, които „Топлофикация Перник“ предлага на клиентите си през новия отоплителен сезон?

-През новия отоплителен сезон запазваме условията, които предлагаме на клиентите през отминалия сезон. Добрата новина е, че за предстоящия отоплителен сезон цената на топлоенергията поевтиня. Искам да напомня на нашите абонати, че през миналия отоплителен сезон данък добавена стойност от 9% се върна отново на 20%. Това неминуемо се отрази върху крайната цена на топлоенергията. Все пак, става въпрос за повишаване на ДДС с 11%. Това рефлектира върху изравнителните сметки за изминалия отоплителен сезон. В тази връзка бих посъветвал нашите абонати да изберат плащането на консумираната топлоенергия на равни вноски. Това ще им гарантира, че няма да имат изненади през отоплителния сезон и ще могат да си планират спокойно семейния бюджет. Имайки предвид цената на твърдите горива и електроенергията, със сигурност мога да заявя, че централното парно отопление е най-евтиното отопление в момента.

– Стартира ли сключването на договорите за равни вноски за новия отоплителен сезон?

– Да, от 11 септември стартирахме сключването на договорите за равни вноски. Те ще се подписват в клиентските центрове на „Топлофикация – Перник“  в кв. „Изток“ , ул. „Ленински проспект“ №1- в сградата на Банка „ДСК“ и Център – комплекс „Елена Георгиева“, до входа на MOLL Перник. Трябва да припомня, че равната месечна вноска се определя като една дванадесета част от сумата на количеството топлинна енергия определена от фирмата, която извършва дялово разпределение в сградата, след изготвяне на окончателната годишна изравнителна сметка за предходния отчетен период. Искам да припомня на нашите клиенти, че на тези, които изберат да платят авансово, предлагаме да се възползват от отстъпки. При  платени 11 вноски, ще получат 10% отстъпка от общата сума (без ДДС). При 6 вноски, ще получат 6% отстъпка от общата сума (без ДДС), а при 3 вноски, ще получат 4% отстъпка от общата сума (без ДДС). Клиентите, които заплащат ежемесечно вноските си в безлихвения срок на фактурата, ще се възползват от отстъпка от 3 % на дължимата сума, без ДДС. Искам да подчертая, че ако по някаква причина се наложи някакво поскъпване на цената на топлоенергията в средата на отоплителния сезон, това няма да засегне онези абонати, които са  сключили договор за плащане на равни вноски Убеден съм, че няма  друго топлофикационно дружество в страната, което да предлага на лоялните си абонатите  подобни изгодни условия.

– Кога очаквате да бъде пуснато отоплението в града?

-Когато бъдат изпълнени условията в наредбата, за които сме говорили много пъти. Освен това, ако етажната собственост има желание по-рано да бъде пуснато парното, трябва на общо събрание да бъде взето решение и протоколът да се изпрати в дружеството. Трябва да сме сигурни, че са приключили ремонтните дейности в жилищата и има нормален достъп до абонатните станции в сградата. При падане на температурите, при изявено желание от страна на директорите на училища, детски градини, здравни заведения, също имаме готовност веднага да пуснем отоплението.

– Инж. Борисов, „Топлофикация Перник“ натрупа много опит като фирма, която извършва дялово разпределение на топлоенергията. Има ли срок, до който етажна собственост може да поиска „Топлофикация Перник“ да извършва дяловото разпределение?

– Не, нямаме срок, само трябва да има протокол от общото събрание на етажната собственост. Ние предлагаме на клиентите ни уреди за измерване на топлинната енергия с дистанционно отчитане на атрактивна цена и ги монтираме. Абонатите, на които ние извършваме дяловото разпределение на топлоенергията, получават ежемесечни сметки за реално консумираната от тях топлинна енергия, вместо сметките им да се базират на прогнозни данни. По тази причина, тези абонати не получават изравнителни сметки.