За 948 ученици започна новата учебна година в ОУ „Св. Ив. Рилски“. В най- голямото училище в Перник във всеки клас има по пет паралелки, с изключение на VII клас, в който паралелките са шест.
Преди първия учебен ден в школото бяха реновирани три класни стаи, като то вече разполага с две сгради – новата е изцяло финансирана от община Перник, а в старата обновяването се осъществява чрез бюджета на училището.
През ваканцията общината реализира и следващ проект, в рамките на който се изгражда мултифункционално игрище в двора на училището. Така за учениците има още една придобивка.
В ОУ „Св. Ив. Рилски“ са в очакване на подписване на договор за изграждането на STEM център. Училището е първото иновативно в област Перник. От предстоящата учебна година ще започне своя трети мандат за иновация „Природата за мен, аз за природата“, като за успешното ѝ реализиране ще бъде необходим STEM центърът.
„Иновацията е тясно свързана с концепцията за развитие, заложена в проекта, и изграждането на този център ще бъде ключов елемент за постигането на поставените цели“, каза директорът Цветана Пиралкова.
STEM центърът ще се състои от четири кабинета в направленията екология и природни ресурси, информационни технологии и математика, обособени в отделно крило на сградата.
„Това, което имаме като последна обратна връзка от Националния STEM център, е, че всички стъпки преди договора са направени. Така че сме в очакване да ни поканят да го подпишем и да започнем изграждането му. За предстоящата учебна година няма да можем да разчитаме на центъра, но пък ако започнем работа сега, се надяваме, че за следващата вече ще е реализиран“, казва още Пиралкова.
Всички класни стаи в училището са с високотехнологично оборудване.
„Нямаме възможност за обособяване на отделни кабинети, но за сметка на това във всяка класна стая имаме интерактивна дъска и технологично оборудване, което позволява на учителите да работят с широк спектър от дигитални ресурси. Новите три класни стаи ще бъдат следващите, които изцяло обзавеждаме с ергономични мебели и оборудваме, така че да могат да се използват и за работа по групи, и за проектна дейност, да позволяват гъвкава организация на учебната работа“, каза директорът.