Десетки хиляди родни страници са бомбардирани от съобщения, в които лъжците се представят за служители от отдела за поддръжка или комуникация с клиенти на компанията майка Мета
Поредна серия от атаки срещу страници на бизнеси и организации в най-популярната социална мрежа. За това сигнализират потребителите през последните няколко дни. Десетки хиляди родни страници са бомбардирани от съобщения или коментари, в които измамници се представят за служители от отдела за поддръжка или комуникация с клиенти на компанията майка Мета.
Повечето следват един и същи модел – на администраторите на страницата се казва, че нарушават някое от правилата на социалната мрежа. Най-често измамниците посочват така наречените „Правила на общността“ или правилата за използване на авторски права и марки.
На потребителите се обяснява, че ако не предприемат незабавни стъпки, страницата им ще бъде изтрита или премахната. Почти винаги подобни съобщения съдържат елемент на неотложност (като например „имате 24 часа да обжалвате решението“), който допълнително да притесни администраторите.
Макар и различните измами да ползват различен претекст, общото при всички тях е че винаги в края има съмнителен линк, който води към сайтове, извън Фейсбук. Точно през него се случва и кражбата на страницата. В последно време подобни линкове „заразяват“ не само Фейсбук, но и целият компютър на който са били отворени и могат да компрометират редица профили и пароли, докато потребителя се усети.
Често атаките идват от други страници, за които е видимо при проверка, че са променили своята профилна снимка и наименование в последните дни. Експерти обясняват, че това всъщност почти винаги са вече откраднати от измамниците страници от които не са могли да изкарат пари.
Целта е една – да бъде отнета страницата от оригиналният й собственик, а след това „похитените“ профили на бизнеси или организации се ползват в три направления. Най-опасно е, ако страницата има свързан бизнес мениджър към нея с активни рекламни кампании. Не са един или два случаите, при които измамниците източват пари от вече свързаните банкови карти, посредством реклами в самия Фейсбук.
По-малките и по-слабо активни страници, които не рекламират в платформата пък биват откраднати за да се превърнат в инструмент за бъдещи измами. Практиката показва, че почти винаги им се сменя името и снимката на такива, приличащи на официалния профил на Фейсбук или Мета и от тях започва масова атака по други страници със същия тип измамни съобщения и коментари./Източник: Мarica