Комисията за защита на потребителите ще проведе в понеделник открито разширено заседание във връзка с намерението на мобилните оператори да индексират цените за трети път за последните три години. Новината съобщи БНР.
Vivacom вече уведоми чрез SMS абонатите си, че увеличава с 4,7% цената на месечния абонамент за част от основните и допълнителните услуги със сметките от февруари. Причината е инфлацията и повишените разходи за заплати и наеми.
От Yettel посочват, че индексират цените на мобилните услуги с размера на средногодишния индекс на потребителските цени за миналата година – 9,5% с цел ефективно справяне с текущите икономически предизвикателства.
От A1 също посочват, че индексът на потребителските цени за миналата година е 9,5%, но уточняват, че след като направят анализ, ще уведомят клиентите си за размера на увеличението.
Още през миналата седмица Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ е изпратила писмо до институциите и до премиера Николай Денков. С него тя настоява да се преразгледа клаузата в общите условия на договорите, която позволява индексиране на цените с официално обявения индекс на инфлацията за трета година. Клиентите нямат право да се откажат от услугата, без да дължат неустойка до три стандартни месечни такси, отбеляза Габриела Руменова.
В понеделник Комисията за защита на потребителите ще има открито разширено заседание. Целта е да има повече експертни мнения как да бъдат защитени правата на потребителите, каза нейният председател Стоил Алипиев. Той уточни, че вече има сигнали от потребители в комисията: „Решението, което ще вземе комисията в този случай, съвсем очаквано, от мен поне, ще претърпи съдебен контрол, така че това по никакъв начин не изключва правото на потребителите да си търсят правата и сами в съда по исков ред“.