Община Перник въвежда над 80 модерни електронни услуги за граждани и фирми. Новата платформа и мобилно приложение са резултат от партньорство между общинската администрация и софтуерна група „Акстър“ към Техническия университет в София. Те са достъпни в официалния сайт на Община Перник, както и в Google Play. Това обяви днес заместник-кметът на Община Перник-Стефан Кръстев на нарочна пресконференция, на която бе представена новата платформа и мобилно приложение.
„Преминаването към електронни услуги е важна стъпка към модернизацията и развитието на общността. Допреди броени дни гражданите на Перник имаха достъп до едва няколко на брой електронни услуги. Броят им от днес вече е 84, което е голяма крачка напред в подобряване на електронното управление и дигитализацията на община Перник“, сподели Кръстев.
Той добави, че след няколко годишни системни усилия по преодоляване на значителното изоставане в областта на електронното управление, в момента община Перник е осигурила необходимата база, така че гражданите и фирмите вече имат достъп до модерни и удобни електронни услуги, които опростяват и подобрят значително комуникацията с администрацията.
Пред присъстващите на брифинга бе направена демонстрация на платформата като бяха разяснени всички стъпки при подаването на заявка за извършването на електронна услуга. Въведените 84 електронни услуги предоставят нова възможност на гражданите и фирмите да искат и получават по електронен път административни услуги. Услугите са достъпни не само от компютър, но и чрез мобилни телефони и таблети с версия на Андроид над 7. Това осигурява изключително удобство и гъвкавост, като позволява на гражданите и фирмите в общината да използват услугите по всяко време и от всяко място.
Наличните електронни услуги покриват над 90% от нуждите на гражданите и фирмите, но броят им ще нараства, за да отговори по най-добрия начин на променящите се нужди на общността. Община Перник е решена да продължи своето развитие в областта на електронното управление, като предоставя повече, по-надеждни и по-качествени електронни услуги, които отговарят изцяло на изискванията на Министерството на електронното управление на Република България и покриват очакванията и нуждите на нашите съграждани.
С въвеждането на новите електронни услуги Община Перник се стреми да създаде модерна и ефективна администрация, която се адаптира към дигиталната епоха. Започналият процес позволява осигуряването на по-бърз и по-ефективен достъп до услугите,. Намалявайки бюрокрацията и оптимизирайки административните процеси, гражданите и фирмите вече имат възможност да избират от богат набор с услуги, които отговарят на техните конкретни нужди.
За да обезпечи сигурността и защитата на личните данни на гражданите, Община Перник инвестира във висококачествена кибер сигурност и технически решения, които гарантират защитата на информацията при предоставянето на електронни услуги.
Предоставянето на широк набор от електронни услуги е един от поетите и изпълнени ангажименти в управленската програма на кмета Владимиров, както и плод на последователни усилия, положени през целия мандат. Новите електронни услуги ще подобрят достъпността, удобството и ефективността на взаимодействие с местната власт, като същевременно ще дадат силен тласък на развитието на местната икономика и подобряването на бизнес климата. Очаква се до края на тази година Община Перник да предоставя всичките си електронни административни услуги в онлайн формат. Така техният общ брой ще надхвърли 140.