Бенина Райкова, маркетинг- експерт в „Топлофикация Перник“ пред Днес и утре

––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
Бенина Райкова е само на 25 години и е автор на посланието на новата кампания на „Топлофикация Перник“- Замразете сметките, не дома си!. Тя има две висши образования, като сега й предстои да завърши и магистратура по маркетинг. Работи в дружеството от 2020 година, но вече получава доверие за толкова отговорна концепция.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
– Бенина, как се случи така, че толкова младо момиче е натоварено с реализирането на такава важна за „Топлофикация Перник“ кампания?
– Ще Ви поправя -кампанията е важна не само за Топлофикация, но и за домакинствата, на които им предстои да вземат решение за настоящия отоплителния сезон. Иначе задачата беше поставена от изпълнителния директор инж. Стойнев и мога да кажа, че всички работихме отговорно по реализирането й. Бях и съм много горда, че ръководството избра точно моето предложение, като изразяващо в най- голяма степен усилията ни да направим зимата поносима за клиентите.
– Да го кажем – замрази сметките, не дома си, звучи много добре, но как точно ще се случи това замразяване?
– Новата цена с калкулираните възможности, които предлага договорът за равни месечни вноски, е с увеличение по- малко от 13%, което е под официалната инфлация от 17%, а ние всички виждаме, че тя в действителност е и доста повече. Предложението на „Топлофикация Перник“ компенсира одобреното от КЕВР увеличение на цената на топлинната енергия и прави възможно планирането на разходите. Без да съм изграден специалист, все още смятам, че това е замразяване на цената, която бихме платили или поне значително стопяване.
– Мислите ли, че хората ще Ви повярват?
– Не е необходимо предоверяване. Договорът съдържа предварително изчислени месечни вноски. Решението дали да плащат месец за месец с 3% по-малко, да предплатят 6 или 11 вноски, съответно с 8 или 10% отстъпка е в ръцете на криентите. Независимо от формата на плащане, остава и голямата 20% отстъпка от изравнителната сметка в края на периода. Посланието ни не е празен популизъм – виждаш черно на бяло какво е предложението и вземаш решение. Мисля, че това е спокойствие, а спокойствието в днешно време е лукс. В криза като днешната е грехота да не се възползваш от толкова много отстъпки с толкова малко усилие.
-Какво Ви каза изпълнителният директор инж. Стойнев, при срещата, на която се е взело решението за избора на посланието на кампанията?
– Инж. Стойнев каза, че имам привилегията да работя в отдел с хора, които много си разбират от работата и това послание доказва, че за толкова кратко време съм успяла да вникна в дълбочината на целите, които си поставяме. Това е и доказателство, че млади хора като мен могат да получат професионално развитие в толкова голямо предприятие, стига да са инициативни и да подхождат отговорно към задачите си. Изненада ме желанието му за модерна визия на „Топлофикация Перник“, която на пръв поглед изглежда доста консервативна. Всъщност, двете неща изобщо не си противоречат, защото модерна визия означава модерна услуга, скъсяване на пътя за комуникация с нашите потребители, означава повече удобство. Всички тези цели са надграждане на предлагането на отопление с отношение или надграждане на качеството на услугата в нейната цялост.
-Как едно младо момиче смята да убеди домакинствата да се възползват от промоцията за равни месечни вноски. Какво би им казала?
– Не бих си позволила да поучавам хора с по- голям житейски опит от мен, справили се с толкова много предизвикателства през живота си. Ще цитирам обаче изпълнителния директор на дружеството инж. Чавдар Стойнев, който казва, че единствения начин да бъде взето добро решение е да имаш достатъчно информация. Това означава да проучиш възможностите преди да решиш и точно за това ще призова перничани – вижте вашата нова месечна вноска, възможностите да се възползвате от различните отстъпки и направете това, което изглежда най- разумно за вашето домакинство. Рекламните послания са най- ефективни, когато казват истината, а аз смятам, че ние точно това правим.