Перничани са сред много активните жалбоподатели, обяви омбудсманът на Републиката Диана Ковачева. Жителите от региона се жалват от влошено топлоподаване, от лошо качество на водата и от лоша инфраструктура. Това обяви омбудсманът на провелия се брифинг с журналисти след приключването на приемните в Перник и Радомир.
„По повод на постъпили жалби от жители на Перник поисках да бъде извършена проверка от КЕВР на „Топлофикация Перник“ и тя приключи. Абонатите бяха обещетени. Но сега при мен постъпват жалби от абонати за символични, според тях, обещетения“, поясни Ковачева.
Тя подчерта, че изчаква да излязат изравнителните сметки, за да се види дали в тях ще бъдат отразени обещетенията заради авариите. Ще бъде подаден сигнал до КЕВР за нова проверка на „Топлофикация Перник“ заради постъпили няколко жалби от абонати на дружеството за получени високи сметки за консумирана топлоенергия. В тази връзка Ковачева напомни, че абонатите трябва да си търсят изравнителните сметки до 15 юли от фирмите за топлинно счетоводство. До края на август могат да подават жалби в „Топлофикация Перник“ за корекция на изравнителните сметки. След 31 август, подобни жалби е невъзможно да се подават, защото няма да бъдат уважени, заради действащата наредба.
Диана Ковачева информира, че е дала препоръка да отпаднат филмите за дялово разпределение на консумираната топлоенергия и за преразглеждане на Наредбата за сградната инсталация. Тя допълни, че има много жалби от перничани, които изразяват недоволство от определянето на висок процент на сградна инсталация в сметките им. На въпроса- дали омбудсманът е отправил до момента искане за проверка на фирмите за топлинно счетоводство, Ковачева не конкретизира отговора си.
„Освен това съм поставила пред Министерството на енергетиката въпроса за подпомагане на хората, които си подменят топломерите с такива с дистанционен отчет, които са много скъпи“, допълни Ковачева.
Според нея имало не малко жалби и срещу „В и К“-Перник за влошено качество на водата и дори за липса на такава и чести аварии.
По отношение на жалбите за лоша инфраструктура, омбудсманът даде пример с жена, която имала имот в село Голямо Бучино и няма достъп до имота си от 2013 г,. За проблема били уведомени и кметът на община Перник и председателят на Общинския съвет. Жител на радомирското село Извор сигнализирал, че централната улица в селото била в много лошо състояние. На места дупките били запълвани с натрошени керемиди. Кметът на селото подкрепял жителите, но според него, пари за ремонт на улицата в община Радомир нямало.