В България топлофикациите са едни от най-често споменаваните с негативни думи дружества. Все някой се оплаква, че му е спряна топлата вода през лятото или пък парното през зимата или не му се осигурява необходимата топлина в жилището. Още по-лошо е, когато посред зима старите топлопроводи се спукат и се стигне до авария, чието отстраняване отнема няколко дни, в които зъзнем от студ. Истината е, че никой не обръща внимание на ремонтните екипи, които отстраняват всяка авария, независимо дали навън сипе сняг или е непоносима жега.
Няколко читатели ни сигнализираха, че в нощта срещу 9 декември в Перник е имало аварии по топлопреносната мрежа и ремонтните екипи са работили извънредно, до много късно и са напуснали работното си място едва след като са отстранили пробива по топлопреносната мрежа. Въпреки минусовите температури и силния снеговалеж, всички членове на аварийните екипи са останали на работа, докато не са я отстранили аварията.
„За съжаление аварии се случват и в най-модерните европейски ТЕЦ-ове. От пробиви никой не е застрахован и отстраняването им е наше задължение. Мога да Ви разкажа и аз един пресен случай. В нощта срещу 12 декември един от ремонтните екипи на „Топлофикация Перник” успя да се справи с авария чак в полунощ. Въпреки ниските температури, колегите съвестно са изпълнили задължението си и чак тогава са се прибрали у дома. На следващия ден всички от екипа дойдоха на време на работа! Нито един не закъсня за работа с оправданието, че е работил до среднощ! Единственото, което мога да кажа е, че благодаря на чудесния екип на „Топлофикация Перник” за професионализма и усилията, които ежедневно полагат всички работници и служители, за да гарантират необходимото качество на услугите“, каза изпълнителният директор на „Топлофикация Перник” Ясен Кацаров. Той сподели, че и преди да стане директор на дружеството, не веднъж е имал възможността да се убеди, в колегиалността, професионализма и задружността в колектива. Това е от особена важност най-вече в трудни моменти, когато благодарение на общите усилия и взаимопомощта, се решават сериозни проблеми, в това число и аварии.
„Перничани могат да спят в студената нощ, но нашите аварийни екипи работят денонощно, за да осигурим комфорт и спокойствие на клиентите! За служителите в ремонтните екипи работният ден рядко е 8 часа. Понякога той достига и до 18 часа“, подчерта Ясен Кацаров.