“Топлофикация Перник” отложи на два пъти старта на плановия годишен ремонт. Последната посочена дата за начало на ремонта е 2 август. На въпроса- защо беше отлагана датата на старта на ремонта и оставали последната посочена, изпълнителният директор на дружеството Ясен Кацаров отговори:
„ Отлагахме датата на започването на ремонтните дейности максимално дълго, но те са неизбежни, ако искаме да влезем в отоплителния сезон подготвени и подсигурени. Искахме да сме напълно готови с всички необходими резервни части и материали, така че като започнем, да не губим и минута време и да оползотворим вяска минута в активни ремонтни дейности, за да свършим всичко, което сме набелязали и то навреме. След 2 седмици започваме големият ремонт. Той е много важен, за да посрещнем подготвени зимата и да не допуснем тежка авария, която да доведе до спирането на централата при минусови температури, което е не само неприятно за нашите клиенти, но и опасно за топлопреносната мрежа“.
Преди седмица в изпълнение на законовото изискване за уведомление поне 14 дни преди началото на ремонтните дейности, ръководството на „Топлофикация Перник” обяви, че планира спиране на топлоподаването на територията на целия град от 2 август до 4 септември.
„Ремонтът ще е по-дълъг, защото ще се съсредоточим върху модернизацията на хладилния цикъл на пети турбогенератор, което изисква време. Съоръжението е основната мощност за производство на енергия на „Топлофикация Перник” и е особено важно за дружеството. Планираните дейности включват подмяна на нагревни повърхности на котлите, ремонт на съоръженията за пречистване на димните газове, както и обновяване на участъци от топлопреносната мрежа“ поясни Кацаров.
Тази година е знаменателна за „Топлофикация Перник”, защото дружеството ще чества 70 години от създаването на ТЕЦ”Република”. Затова изпълнителният директор обърна внимание, че именно обновлението на остарялата топлопреносна мрежа е сред основните направления, в които ръководството на дружеството е насочило вниманието и най-вече усилията си през последните години.
„В наш интерес е да работим без прекъсване, за да осигуряваме топлоподаване на клиентите ни, а от там да имаме и постъпления от дейността си. Но в интерес на всички е да поддържаме и високо качество на нашите услуги. Затова имаме задължението да подменяме проблемните участъци, което при мащабни ремонтни дейности, налага спиране на работата на централата“ каза Кацаров.
Според него, колкото по-усилено се работи по ремонтите и обновлението през топлите месеци, толкова по-кратки и редки ще бъдат авариите през цялата година и най-вече през зимния сезон
„Моля всички наши абонати да подходят с разбиране към необходимостта от спиране на централата, заради годишния ремонт и да не ни съдят за това, че нямат топла вода. Благодаря предварително за разбирането и се надявам да бъдем извинени за причиненото неудобство! Неудобството през август, ще осигури на всички абонати топлина, когато ни е особено необходима“ подчерта изпълнителният директор на „Топлофикация Перник”.