Пернишки абсурд. Пешеходна пътека води към ж.п. релси

Пернишки абсурд. Пешеходна пътека води към ж.п. релси

Пешеходна пътека в Перник свършва в железопътните релси, а хората от района често я използват с риск за живота си. Има табела, на която пише, че преминаването през жп релсите е забранено и опасно за живота, но никой не ? обръща внимание.  Този роден абсурд не е нищо нова, за него е алармирано многократно, което обаче не е променило поведението на перничани.

Напомняме, че въпросната пешеходната пътека на улица „Раковски” започва от централния пазар в областния град и свършва в железопътните релси. Масова практика е жители от района над гарата и автогарата да минават от там за по-пряко. Пътеката стига до скоростен път, а там следва и прескачане на мантинели. Хора показват и улеснения за преминаване през мантинелите – плочки, с които да се качиш по-високо, за да прескачаш по-лесно.

Наблизо е и надлезът „Иван Вазов”,  който обаче се изполозва рядко, защото според мнозина бил неудобен а и пътят на хората се удължавал. Факт е, че удобен или не, той е безопасен, но десетки, да не кажем стотици пешеходци рискуват живота си, пресичайки железопътната линия и натоварения път главен път към радомир и Кюстендил.

Миналата година „Пътна полиция” дава предписание опасната „зебра” да бъде премахната, защото е опасна. Година по-късно обаче тя все още е там.

Премахването й може да стане чрез изготвянето на нов проект от общината, обясни Николай Петров, старши специалист от Общинския инспекторат в Перник пред БТВ. „До края на годината ще бъде изработен нов генерален план и тя ще бъде премахната“, поясни той.

Петров също е на мнение, че преминаването през релсите е опасно за хората. Административните наказания са от 10 до 200 лв., но глобите не плашат преминаващите. Пък и едва ли има наложени.

Изходът е да бъдат поставени огради от страната на автогарата на шосето и на жп линията при пазара. Това обаче не е нито по силите, нито в правомощията на общината. А и подбоно съоръжение от около 2 километра, за да се обезопаси районът, е повече от скъпо, смятат експертите.