КАТ няма да спира камионите по празниците, щофьорите ще се самоконтролират

КАТ няма да спира камионите по празниците, щофьорите ще се самоконтролират

Предпразнично – в петък (1 март) – от КАТ въвеждат нова мярка за контрол на камионите, движещи се по магистралите. Според новите правила живата сила на пътна полиция вече няма да спира тировете. Контролът ще бъде поверен на самите шофьори – ако не спазват забраната и навлязат след знака за магистрала и бъдат засечени от патрул, ще следват глоби и строги наказания.

 “Никой не е казал, че няма да има контрол, напротив. Тази заповед е от много години, просто ние сме прилагали и жива сила в началото на забраната. Ще имаме полицейски патрули в началото на всички участъци”, коментира комисар Росен Рапчев – началник на сектор „Пътен контрол“ към Главна дирекция „Национална полиция“.

От 16 до 20 часа в петък (1 март) и е понеделник (4 март) по магистралите не трябва да се движат тирове. Забраната не се отнася за такива, които превозват опасни товари, живи животни и са на температурен режим. „Когато спрем тирове с опасни товари заедно с другите, при възникване на инцидент има сериозни рискове“, обясни Рапчев. „За предстоящите празнични дни няма да се промени нищо, на две места само ще има вътрешен контрол, на останалите пътища и автомагистрали ще имаме контрол, който е и до сега“, допълни той. Искаме забраната да влезе в сила лятото в пълен обем, когато можем с камери и технически средства да установяваме този вид транспортни средства, дали са в забраната или не.

Той обясни новите мерки с факта, че има недостик на ресурс и голяма част от полицаите от пътна полиция в момента се използват именно за спиране на тирове. Ще има ли къде да паркират тировете, когато стартира забраната и има ли достатъчно паркинги? Идеята е да се разпределят и да спират на повече места, а не както преди – там, където ги спират полицаите. Не е задължително да стъпят на самата магистрала, за да спрат. Ако знаят, че ще влезнат в забраната да си изберат паркинг, където да спрат, заяви Рапчев. Той не посоки конкретни места за спиране, защото те не били собственост на пътна полиция.